Sayfalar

5 Ocak 2013 Cumartesi

Oyun programlamaya başlamak isteyenler için tavsiyeler

Yazılımla uğraşan bir çok kişi oyun programlamaya da merakı oluyor. Aslında oyun da sonuç olarak bir yazılım. Oyun programlamaya başlamak isteyenlerin genelde kafasına takılan sorular , oyun programlamaya nasıl başlamalıyım ve hangi dilleri kullanmam gerekir türünden sorular oluyor. Bu soruyu soran kişinin ilk olarak ne tür oyunlar yapacağına karar vermesi gerekir. Bunlar browser tabanlı oyunlar,flash oyunları,mobil oyunlar, pc oyunları  olabilir. Sonrasında bu oyunlar 2d mi yoksa 3d mi olacak buna karar vermesi gerekir.

2d oyunlarla başlamak daha kolay olabilir ve tek kişi çalışılacaksa 3d projeler altından kalkılamaz duruma gelebilir. Bazı arkadaşlar gaza gelip MMORPG yapalım diye forumlara ilan veriyorlar. Ama MMO oyun oynamaktan başka bir tecrübesi olmayan bu arkadaşlar boşa vakit harcıyorlar. İşe yarar bir MMO oyun yapmak için network, yapay zeka ,oyun dizaynı gibi kendi içinde uzmanlık ve araştırma gereken  işlerin altına girmek gerekir. Bunun yanında grafik tarafında konsept tasarım ,modelleme ,animasyon  işini yapacak kişiler gerekiyor.

Bu nedenlerden dolayı böyle gaza gelmektense daha mantıklı ilerlemek gerekiyor. Ben mesela şimdiki aklım öğrencilik zamanında olsaydı flash oyun programlama işine girerdim. Şu aralar mobil oyun programlama revaçta olsa da artık mobil uygulama marketleri çöp haline gelmeye başladı. Kullanıcıya uygulamanızı ulaştırmak gerçekten zor iş olmaya başladı. Flash bir oyun yaptığınızda bunu kolay bir şekilde 100 000 lerce kişiye ulaştırabiliyorsunuz. Biraz işe yarar bir uygulama yaptıysanız reklamdan gelir de elde edebiliyorsunuz.
Bu anlamda Mochi Ads sitesinden bilgi edinebilirsiniz. Bunun yanında uygulamanıza sponsor bulabiliyorsunuz.
Bu sponsorlar genelde sitelerine trafik sağlamak için bunu yapıyorlar.

Bazı kişiler flash öldü diyorlar ancak browser oyunlarında flasha herhangi bir rakip hala yok. Ne HTML5  performansı yeterli nede Unity plugini yeterince yaygın.
Flash oyun yapmak için Action script 3 programla dili bilmeniz yeterli. Bir çok ücretsiz araç bulunmakta.
Ide olarak Flash Develop yaygın kullanılıyor , Bunun yanında ücretsiz grafik kütüphaneleri mevcut.Starling 2d grafik motorlarından biri Angry Birds yapımında kullanılmış. 3d grafik motorlarının sayısı Flash 11 donanım desteğiyle de artmış bulunmakta. Bunların yanında bir çok oyun motoru flash export seçeneği eklemeye başladı. Unity3d de bu motorların içinde yer alıyor.

Bazı programcılar ise PC platformunda oyun yapmak isteyebilir. Bunun için hangi dilleri kullanmamız gerekir diyebilirler. Büyük firmalar c/c++ kullanıyor olabilir ama yeni başlangıç yapan birisi tek başına bu dillerle bişeyler yapması zor.  Bunun için oyun motorlarını kullanmalarını tavsiye ediyorum.  Oyun mantığını kavrayıp 1 -2 proje gerçekleştirdikten sonra  zaten size performas mı kolaylık mı gerekiyor  bunun kararını verebilirsiniz.

Oyun programlama yapmaya başlamadan bile performans işine çok takıp üretimde bulunamayan kişiler var.
Onun için hangi dil ve motoru seçmeliyim gibi şeylere zaman çok harcamayın derim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder