Sayfalar

3 Şubat 2013 Pazar

Android Programlama

Önceki yazımda bahsettiğim server taraflı teknolojileri mobil platformda kullanmak istiyorum. Tabi ki client uygulama olarak yanlış anlaşılmasın . Android seçmemin nedeni basit, mobil platformda en fazla kullanılan işletim sistemi olması ve ios gibi maliyetli olmaması. IOS ile bir yazlım geliştirmek için Mac işletim sistemi gerekiyor ve bunun deneyebileceğini cihazlar şart. Bu da en az 3-4 bin liralık maliyet demek. Onun için ios tarafına şuan hiç bulaşmıyorum. Gerçi şirkette bulunan cihazlarda  Unity 3d için Foursquare plug in geliştirmek için baya uğraşmıştım. Onun için ios geliştirmesinde daha tecrübeliyim diyebilirim. Ancak objective-c diğer dillere oranla çok daha karışık diyebilirim.

Android için java kullanılıyor ve c sharp gibi aşina olduğum dillere çok daha yakın bir programlama dili diyebilirim. Android ile ilk başta yapmak istediğim web servis kullanımı ve grafik kütüphanelerinin kullanımı olacak. Biraz deneyim kazandıktan sonra küçük bir oyun projesi geliştirmek istiyorum. Bunun için ilk başta herhangi bir oyun veya grafik motoru kullanmayı düşünmüyorum. Çok gerekirse böyle bir yola baş vurabilirim.

Android için uygulama geliştirmek için bazı araçları ve kütüphaneleri kurmanız gerekiyor. En başta javanın kurulu olması gerekiyor. Android sitesindeki ADT Bundle size kurmanız gereken bu program ve kütüphaneleri toplu şekilde sağlıyor.
Bu bundle bu adresten indirebilirsiniz. Bununla birlikte gelenler :

  • Eclipse + ADT plugin
  • Android SDK Araçları
  • Android Platform-Araçları
  • Android simulatörler
Bu bundle içindeki programla gerekli Android sdkları indirebilirsiniz. Ancak bu baya uzun sürebilir. Ben bütün sdk versiyonları indirdim va yaklaşık 6gb kadar indirme yaptı. Baya uzun sürebilir yani.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder