Sayfalar

8 Ocak 2013 Salı

MongoDB Sayfalama problemi

Bu aralar MongoDB ile bir çok problemle karşılaşıyorum. Test etmek için veritabanına 17 milyondan fazla kayıt eklemiştim. Kullandığım MongoVue GUI programı ilk olarak fark ettiğim olay verilerin sayfalama ile gösterilirken son sayfaların  çok yavaş getiriliyor olması idi. 100 000lere kadar çok bir kasma yaşamasam da
milyonluk verilerin içinden son sayfalara ulaşmak çok kasıcı bir işlem olduğunu gördüm.
17 milyondan fazla kayıt bulunan bu collectionda ilk sayfalardaki veriyi mili saniyeler içinde çekebiliyorum.

Sol tarafta bulunan resim 14 milyon ile 14 milyon 9. kayıtların arasındaki kayıtları gösteriyor. Bu veriyi çekmek için aşağıdaki resimdeki gibi 32 saniye işlem yapıldı.

Bu işlemi birde konsol ekranından denedim.

db.urls.find().skip(14000000).limit(10);

Fakat bir değişiklik göremedim. Bununla ilgi internetten araştırmalarım sonucu bir çok kişinin aynı sorunla karşılaşmış olduğunu gördüm.
Herhangi bir veriyi aslında çok hızlı bir şekilde sorgulaya biliyorum. Özellikle de indexlenmiş alanlarda ama sayfalama gibi basit bir sorguda böyle bir sonuçla karşılaşmayı hiç ummazdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder