Sayfalar

22 Ocak 2013 Salı

Cassandra beni kastı


Cassandra veri tabanı ile ilgili araştırma çalışmaları yapıyorum bu aralar. Stand alone kurulum basit bir şekilde yapmış bulunmaktayım. Diğer bloğumda bununla ilgi yazıya ulaşabilirsiniz. Ancak cluster kurup dağıtık yapıda bu işlemi yapmayı çalışırken tıkanmış durumdayım.  3 tane sanal linux makinede bu kurulumu yapmak için başlamıştım. Kurulum ve konfigürasyonlarda herhangi bir sıkıntı yoktu ama ikinci nodu bir türlü başlatamadım.
Iptables ile firewall ayarları kapatıp denedim yine olmadı. Şimdi konsantremi tekrardan toplayıp denemem lazım.

Daha sonrasında Hadoop ile entegrasyon işlemi var. MongoDB de map reduce entegre bir şekilde geliyor Cassandra ile bunu yapabilmek için hadoop gerekiyor. Cassandra sorgulama dili açıkçası çok yetersiz. Sadece indexli alanlarda sorgulama yapabiliyorsunuz. Aslında bu özellik Cassandra big data veritabanı olmasından kaynaklanıyor. Evet derin bir nefes alıp devam etmek lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder