Sayfalar

14 Mayıs 2010 Cuma

Geleceğe dair...



Uzun zamandır bloguma pek bir şey yazamadım .Biraz sancılı bir dönem geçiriyorum diyebilirim .Artık mezuniyet kapıya dayandı ve ileriye dönük bazı kararlar verme vakti geldi . Önümdeki seçenekler neler olabilir ,kpss ye girmek memur olmak ,yüksek lisans yapmak , şuanda proje yaptığım şirkette devam etmek , kariyer.net cv doldurup dua etmek .Memurluğun bana uygun olduğunu pek düşünmüyorum . Geçen sene elektronikten mezun olan arkadaşın denetmen yardımcısı olup çiftlikleri denetlediğini ve şeftali hakkında tez hazırladığını duyduktan sonra memurluktan daha da soğumuş bulunmaktayım . Yüksek lisans düşünüyor muyum diye kendime sorarsam ortalamam pek iyi değil oda mümkün gözükmüyor .Şuanda takıldığım bir şirket var ama sadece bir proje almış durumdayız ve ilerisi için tam olarak bir plan kurmuş değiliz . Bir de kariyer netimiz var tabii .Bunlar seçenekler birkaç tane daha eklenebilir(Kendi işini kurmak gibi .Biraz erken şimdilik) .Ama en büyük sorun benim tam olarak ne yapmak istediğim .Hedefim hiç bir zaman büyük bir şirkete kapağı atıp onlara bu şirkette çalışmak için doğdum havasında mülakatlardan geçip aktif oyuncu rolünde basamakları tırmanmak olmayacaktır .Bu düşünce bana aittir böyle düşünmeyenlere de saygım vardır lakin ben yaptığım işten haz almaya çalışan biriyim diyebilirim .

Neyse bu faslı geçelim . Blogumda şimdiye kadar bölümünde oyun programlama ile bir kaç yazı yayınlamıştım .Bundan sonrada genel olarak bilgisayar grafikleri üzerine yazılar yazmayı düşünüyorum . Bu aralar Render olayına kafayı takmış bulunmaktayım .

Render, (bilgisayarda) çizilmiş olan modeli veya modelleri bilgisayar tarafından işlemektir. Görüntünün ham halinin, bilgisayar tarafından işlenmesi de denebilir. Bu işlemi gerçekleştirmek için çeşitli bilgisayar yazılımlarına ihtiyaç duyulur.
Tanım ile resim vikipediden alınmıştır .Render modellenmiş cisimlere gerçekçilik katacak ışık ,yansıma ve gölgelendirmelerin hesaplanarak resim veya videoların son halinin oluşturulması diyebiliriz .Kullanım alanlarına oyunlar ,filmler ,3d animasyonları örnek verebiliriz.Render işlemi günümüz bilgisayarları için bile hayli zaman alabiliyor .Pixar'ın sitesinde yazılana göre yaptıkları bir 3d animasyon videosunda saniyede 24 kare oynuyor .Ve bu karelerin her biri için yaklaşık 4 saat render süresi gerekiyormuş.Hatta bazı motion blur efekti bulunan karelerde bu 70 saate kadar çıkabiliyormuş .İşin ilginci şirket bu renderi bizim evdeki masaüstü bilgisayarlarda yapmıyor tabii kendi süper bilgisayarlarını kullanıyor .

Benim ilgilendiğim asıl konu ise bilgisayarın bu işi nasıl yaptığı ve algoritmalarının nasıl çalıştığı bu hayli teorik olabilir .Pratik kısmı ise bir modelleme programı ile modelleme yapmak ve render etmek .Modelleme yapmak bir sanat işi diyebilirim ve bu konuda kendime pek güveniyorum diyemem .Bunun için ilk başta hazır modeller üzerinde uğraşabilirim .Hatta bu aralar takip ettim bir site www.3dimparatorlugu.com da düzenlenen yarışmalar var .Verilen modellere kendi renderini yapıp katılıyorsun . Tabii şimdilik işin başındayız .Son olarak bahsettiğim sitede bulunan bir yarışmada modeli ve render edilmiş halini paylaşıyorum.



2 yorum:

  1. Senin elini atacağın her işten alnının akıyla ve işin hakkını vererek,işverenin yada müşterinin takdirini kazanarak çıkacağından hiç şüphem yok kardeşim.Benim nacizane fikrim senin akademik kariyeri düşünmen.Senin gibi içten yanmalı hocalara çok ihtiyaç var.
    Hasan Bozok

    YanıtlaSil
  2. sağol kardeşim ama ben daha çok free takılmak istiyorum başkalarının istediğini yapmaktan çok kendi fikirlerimi gerçekleştirmek istiyorum tabii hayatın insana ne yaptırabileceği belli değil

    YanıtlaSil