Sayfalar

20 Şubat 2013 Çarşamba

WPF Programlama

Bir arkadaşımın interaktif cd uygulaması  için benden yardım istemesi nedeniyle WPF programlamayla ilgili araştırma yapmaya başladım. WPF açılımı Windows Presentetion Foundation. Normal de desktop programlar için windows form kullananan biriyim. Ancak daha görsel işlemler için WPF açıkçası daha kullanışlı. Görsel arayüz için ayrı bir katman kullanıyor. Görsel thema oluşturma imkanı sağlıyor. Piyasada bu tür işler daha çok flash tarzı teknolojilerle yapılıyor aslında. Ama C sharpa daha yatkın biri olarak WPF kullanmaya karar verdim. Şimdilik en büyük problem WPF desteğinin PClerde ne kadar desteklendiğini bilmemem. Yani ben bu teknoloji ile yazdığım programı hangi  Platformlarda kullanabilirim bu çok önemli. .Net 3.5 ile bu teknolojinin geldiğini biliyorum yanılmıyorsam.

İnternette bu  teknoloji ile ilgili çeşitli kütüphaneler bulabiliyorsunuz. Ben image button ve sayfa geçişleri için bir araştırma yaptım. Daha göze hitap eden uygulamalar için önemli olabilir.
Codeprojectte sayfa geçişleri için bir kütüphane buldum. Bu linkten ulaşabilirsiniz. 
Image Button için ise codeplexte bir kütüphane bulunmakta. Bu linkten ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder