2 Şubat 2013 Cumartesi

Server Taraflı Programlama

Bu aralar küçük multiplayer oyunlar üzerine denemeler yapmak istiyorum. Ama kullanacağım teknolojiler hakkında biraz kararsızım. Önümde iki seçenek var aslında biri servis bazlı ikincisi realtime socket kullanımı.
Önümdeki engeller ise servis bazlı bir oyunda performansta sıkıntı yaşayabilirim. Veritabanı üzerinden diğer kullanıcılar ile haberleşme yapmak gerçekten performans kaybı demek. Ama iyi tarafı kolay şekilde bir php veya asp.net ile yazılabilir ve herhangi bir share hostingte kullanılabilir. Realtime soket tarafında ise performans çok daha iyi ama kodlama için iyi bir tecrübe gerekebilir. Ayrıca bunu denemek için en azından bir vps sunucusuna ihtiyacım olacak. Onun için çokta riske girmek istemiyorum. Sadece deneme  yapmak için hem para hemde zaman kaybetmek istemiyorum. Onun için muhtemelen böyle bir şeye girişirsem servis tabanlı bir server teknolojisi kullanacağım galiba.

 Bu işi daha performanslı hale getirmek için NoSQL veritabanıda kullanabilirim aslında. MongoDB rami çok kullanan bir veritabanı. Öyleki bir veriyi insert edip eklediğinizde ve bu veriye tekrardan ulaştığınızda bu veri hala sadece ram üzerinde tutuluyor olabilir. Aslında bunun ayarlamasını biz yapabiliyormuyuz bilmiyorum. Ama hangi collection veya dokümanın ramde cachelenebileceğini ayarlayabiliyorsak bu performans için çok yaralı olabilir. Aslında bu şekilde çalışan Memcached gibi teknolojilerde mevcut. Ama yine kendinize ait bir sunucu ihtiyacı doğuyor bu şekilde.

Bir ara bu iş için web socket teknolojiside kullanmayı düşünsem de . Bunun için hosting firmasının bazı kütüphaneleri aktif etmesi ve socket açmanıza izin vermesi gerekiyor. Bunu sağlayan bir hosting bulmakta biraz zor gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder