Sayfalar

21 Ocak 2010 Perşembe

Oyun Programlamaya Dönüş

İkinci sınıfın başında nasıl oluyor da bu oyunlar yapılıyor diye bir merakla başladığım araştırmalarda bu işin aslında ne kadar zor ve eğlenceli olduğunu görmüştüm .Tabi o aralar oyun yapabilmem için elimde bulunan tek yardımcım c programlama bilgim olmuştu ama buda başlangıç seviyesinde idi . Bende doğal olarak bütün işi bu bilgimle götürmeye başlamıştım .Bu dil ile window uygulaması yazmak bir ölümdü .Hazır hiç bir tool da kullanmıyordum .Dolayısıyla işler çok yavaş işler olmuştu .Sonradan derslerin kötü gitmesiyle beraber bu işten soğumaya başladım ama iyi tarafı birçok konuda bir fikir sahibi olmuştum .

Şimdi bu işe C# kullanarak yeniden başlamaya karar verdim .Bu işe yeniden başlamaya karar verme nedeni söylesem baya gülmenize neden olurdu . Yapmak istediğim oyunlar daha çok nostaljik atari oyunları (zamanında az oynamamıştım) .Hatta ilk oyun projem olarak oynayanlar bilir 90 tank oyunu olacak .Oyunda amaç düşman tanklarına karşı kartalı korumak .Ataride 1 veya 2 kişilik oynanabiliyordu .Bir haritatada tankların hepsini vurduktan sonra bir sonraki haritaya geçiliyordu .Oynu network programlamayla multiplayer programlanabilirse baya eğlenceli olabilir.


Bu fikrimi Uğurla paylaştığımda hemen kendisini de bu işe dahil etmemi istedi . Tabiki böyle bir şeyle uğraşmak bir grup olarak daha da eğlenceli olucaktı .Yeni fikirler bulmak sorunları tartışarak bir çözüme kavuşturmak belkide zevkli yanıydı .Hatta Uğur bir basamak daha ileri giderek bir oyun yarışması bulmuş hemen .Benim ilk hedefim eğlenerek bir şeyler öğrenmek olduğu için hemde biraz tecrübe edinmemiz gerektiğini düşündüğüm için bunu şimdilik erteledim . İlerde olur da güzel bir fikir gelirse neden olmasın .

Sonradan Hasanın da katılmasıyla birlikte bana göre ideal sayıya ulaşmış olduk .Şimdi işin zor tarafı kaldı .Hangi konuların araştırılacağı bu konuların nasıl dağıtılacağı .Şimdilik benim aklıma gelen genel konular .
  • basit olarak yapay zeka algoritmaları
  • seslerin yönetimi
  • grafikler
  • network progralama işlemleri
  • haritalama seçenekleri
  • genel olarak kullanılabilecek veri yapıları .
Aklıma gelen başka bir oyun fikri yine atari oynu olan load runner . Bu oyunda baya eğlenceli bir oyundu .Özellikle bazı haritaları çok iyi tasarlanmış ve çözümü oldukça zordu .Bu oynu yapmak biraz kastırabilir .Bu oynada bir editör programı tasarlayarak oyuncunun kendi oluşturduğu haritalarda oynayabilmesi oynun eglencesini arttırabilir .

Çalışmaların gidişatını blogumda örneklerle paylaşmayı düşünüyorum .Böylelikle meraklıları için bir fikir vermiş olabiliriz .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder